
Zlecanie spraw
W związku z licznymi pytaniami w stylu “jak zlecić sprawę adwokatowi?”, “jak wynająć adwokata?”, “jak zlecić Panu prowadzenie sprawy?” poniżej przedstawiam schemat zlecania mi prowadzenia spraw.
KROK 1: KONTAKT
Pierwszym zasadniczym krokiem jest kontakt ze mną za pomocą telefonu lub emaila. Możliwe jest wówczas:
- przedstawienie ogólnego charakteru sprawy
- ustalenie czy sprawa leży w zakresie moich usług
- ustalenie, czy mam możliwość (czasową, organizacyjną) potencjalnego podjęcia się sprawy
- ustalenie, czy wyrażam wstępną gotowość podjęcia się sprawy
KROK 2: PIERWSZE SPOTKANIE
Drugim zasadniczym etapem procesu zlecania sprawy jest indywidualne spotkanie, w toku którego omawiane są szczegóły sprawy, wzajemne oczekiwania stron oraz ustalane są warunki współpracy (w tym wysokość wynagrodzenia)
WAŻNE: bardzo proszę Państwa o zabieranie na spotkanie wszelkich posiadanych do sprawy dokumentów (zarówno sądowych, prokuratorskich, jak i prywatnych)
KROK 3: ZAWARCIE UMOWY ORAZ UMOCOWANIE ADWOKATA
Finalnym etapem rozpoczęcia współpracy jest podpisanie ze mną umowy zlecenia na prowadzenie sprawy oraz (zależnie od ustaleń stron) – opłata wynagrodzenia w całości, opłata zaliczki lub opłata pierwszej raty (przy ustalonym ratalnym sposobie rozliczenia się). Podpisaniu umowy towarzyszyć będzie udzielenie niezbędnych pełnomocnictw.
UWAGA: Z uwagi na możliwe sytaucje, w których niezbędne jest szybkie działanie adwokata (np. upływający termin do złożenia zażalenia) – dopuszczam w poszczególnych sprawach najpierw włączenie się do sprawy na zasadzie udzielonego pełnomocnictwa, przy późniejszym podpisaniu ze mną stosownej umowy o prowadzeniu sprawy.